Fachzeitschriften

Wellnitz, J. ; Hartmann, M. : Ein neuer bionischer Werkstoff. In : Huber, O. (Hrgs.); Bicker, M. (Hgrs.):  4. Landshuter Leichtbau-Colloquium, LLC 2009

 

Wellnitz, J. ; Subic, A : Formula hydrogen – international dimension of the hydrogen powered racing car project. In:  Wellnitz (Hrsg.), J.; Subic, A. (Hrsg.); Leary,  L.:  Sustainable Automotive Technologies 2010 (ICSAT 2010) - Proceedings of the 2nd International Conference, 2010

 

Wellnitz, J. ;  Burger, U. : A new hybrid material for increased impact tolerance. In:  Wellnitz (Hrsg.), J.; Subic, A. (Hrsg.); Leary,  L.:  Sustainable Automotive Technologies 2010 (ICSAT 2010) - Proceedings of the 2nd International Conference, 2010

 

Wellnitz, J. ; Pearson, G. R.; Wegele, T.; Subic, A. : Approach for the solution of a simplified Reissner theory for automotive application. In:  Wellnitz (Hrsg.), J.; Subic, A. (Hrsg.); Leary,  L.:  Sustainable Automotive Technologies 2010 (ICSAT 2010) - Proceedings of the 2nd International Conference, 2010

 

Wellnitz, J. ; Pearson, G. R.; Simmons, P.; Mehringer, P. ; Subic, A. :Formula hydrogen – risk assessment and safety strategies in a student hydrogen vehicle project. In:  Wellnitz (Hrsg.), J.; Subic, A. (Hrsg.); Leary,  L.:  Sustainable Automotive Technologies 2010 (ICSAT 2010) - Proceedings of the 2nd International Conference, 2010

 

Wellnitz, J. ; Müller, L. : Research and development for a new and sustainable composite: natural stone laminate. In:  Wellnitz (Hrsg.), J.; Subic, A. (Hrsg.); Leary,  L.:  Sustainable Automotive Technologies 2010 (ICSAT 2010) - Proceedings of the 2nd International Conference, 2010

 

Wellnitz, J. ; Pearson, G.; Leary, M.; Subic, A.: Performance comparison of hydrogen fuel cell and hydrogen internal combustion engine racing cars. In:  Wellnitz (Hrsg.), J.; Subic, A. (Hrsg.); Hung,  S.:  Sustainable Automotive Technologies 2010 (ICSAT 2010) - Proceedings of the 3rd International Conference, 2010

 

Wellnitz, J. ; Hartmann, M.: Cellular titanium a bionic material for automotive and avionic application. In:  Wellnitz (Hrsg.), J.; Subic, A. (Hrsg.); Leary,  L.:  Sustainable Automotive Technologies 2010 (ICSAT 2010) - Proceedings of the 2nd International Conference, 2010

 

Wellnitz, J, Bruckmeier, S. C.: Approach for the solution of a simplified Reissner theory for automotive application. In:  Wellnitz (Hrsg.), J.; Subic, A. (Hrsg.); Leary,  L.:  Sustainable Automotive Technologies 2010 (ICSAT 2010) - Proceedings of the 2nd International Conference, 2010

 

Wellnitz, J. ; Wilhelm, E.: Untersuchungen von Ringgeflecht: Schutzwirkung und Einsatzmöglichkeiten. 4. Workshop BAU-PROTECT, Tagungsband BAU-PROTECT, FRAUNHOFER VERLAG, Stuttgart, 2010

 

Wellnitz, J. (Hrsg.); Bruckmeier, S. C. ; Suchandt, T. (Hrsg.): Kriechen von Pultrudaten. Institut für Technik und Design GmbH, Forschungs- und Entwicklungsbericht  aus dem Gebiet des Leichtbaus, Ingolstadt, 2010

 

Wellnitz, J. ; Wilhelm, E.: Investigation of chain meshwork: Protective effects and applications. The First International Conference of Protective Structures, Proceedings of the ICPS, Manchester, 2010

 

Wellnitz, J.; Müller, L. Research and development of a new and sustainable composite: natural stone laminate. In:  Wellnitz (Hrsg.), J.; Subic, A. (Hrsg.); Leary,  L.:  Sustainable Automotive Technologies 2011 (ICSAT 2011) - Proceedings of the 3rd International Conference, 2011

 

Wellnitz, J. ; Wilhelm, E.: RKM - Rotationskolbenmaschinen: Eine neue Klasse von Maschinen. Tagungsband zum Colloquium, Hochschule Landshut, Leichtbau-Cluster Verlag, 2011

 

Wellnitz, J.; Bruckmeier, S. C.: Flexural creeping analysis of polyurethane composites produced by an innovative pultrusion process. In: Wellnitz, J. (Hrsg.) ; Subic, A. (Hrsg.) ; Hung, S. (Hrsg.): Sustainable Automotive Technologies 2011 (ICSAT 2011) - Proceedings of the 3rd International Conference, 2011

 

Wellnitz, J. ; Wilhelm, E.: RPM - Rotary Piston Machines: a new class of innovative machines. Sustainable Automotive Technologies 2011, Proceedings of the 3rd International Conference, Springer-Verlag Berlin Heidelberg, 2011

 

Wellnitz, J.; Bruckmeier, S. C.: Car Body Design with Polyurethane Composites Produced by an Innovative Pultrusion Process. In: Wellnitz, J. (Hrsg.) ; Subic, A. (Hrsg.) ; Leary, M.; Koopmans, L.  Sustainable Automotive Technologies 2012 (ICSAT 2012) - Proceedings of the 3th International Conference, 2012

 

Wellnitz, J. ; Wilhelm, E. : Investigation of materials with regard to protective effects in terms of blast and shock. Proceedings of the 22nd Military Aspects of Blast and Shock, Bourges, 2012

 

Wellnitz, J. ; Wilhelm, E.; Burger. U.: Investigation of Chain Meshwork: Protective Effects and Applications. Sustainable Automotive Technologies 2012, Proceedings of the 4th International Conference, Springer-Verlag Berlin Heidelberg, 2012

 

Wellnitz, J. ;  Duschek, D. : High Pressure Hydrogen Storage System Based on New Hybrid Concept. In: Wellnitz, J. (Hrsg.) ; Subic, A. (Hrsg.) ; Trufin, R. (Hrsg.): Sustainable Automotive Technologies 2013 (ICSAT 2013) - Proceedings of the 5th International Conference, 2015

 

Wellnitz, J. ; Wilhelm, E.; : The usage of lightweight materials in hazardous areas: Flex-Metal-Mesh. Sustainable Automotive Technologies 2013, Proceedings of the 5th International Conference, Springer International Publishing Switzerland, 2013

 

Wellnitz, J. ; Wilhelm, E.; : Analytical and numerical approach of dynamic behaviour of Flexible Metal Mesh Structures. Sustainable Automotive Technologies 2014, Proceedings of the 6th International Conference, 2014

Wellnitz, J. ; Herrmann, S; Jahn, S.; Leonhardt, S.: Structural Health Monitoring for Carbon Fiber Resin Composite Car Body Structures. In: Jörg Wellnitz, Aleksandar Subic und Ramona Trufin (Hg.): Sustainable Automotive Technologies 2013: Springer International Publishing (Lecture notes in mobility), S. 75–96, 2014

 

Wellnitz, J. ; Wilhelm, E.; : Analytical and numerical approach of dynamic behaviour of Flexible Metal Mesh Structures. Sustainable Automotive Technologies 2014, Proceedings of the 6th International Conference, 2014

 

Herrmann, S.; Wellnitz, J.; Modler, N.: Raising maximum design strain envelopes of Fiber Resin Composite Primary Structural Elements supported by a load and Operational Monitoring System. ECCM17 - 17th European Conference on Composite Materials. ESCM. München, 2016

 

Herrmann, S.; Wellnitz, J.; Modler, N.; Vierling, M.: Operational Monitoring for raising maximum design strain envelopes of primary FRP structural elements. In: Automotive Circle (Hg.): Materials in Car Body Engineering 2016. Module 1: Composites and their components. Materials in Car Body Engineering 2016. Bad Nauheim, 09.05.2016. Vincentz Netzwerk. Hannover: Automotive Circle, 2016

 

Herrmann, S.: Das Automobil: ein Anachronismus? Einblicke aus Sicht von Innovation und Nachhaltigkeit. Hanns-Seidel-Stiftung. Kloster Banz, 2014

 

Roth, M.; Wellnitz, J.; Takla, M.; Burger, U.: Scaling mechanical parameters to achieve comparable figures for mechanics, 8. Landshuter Leichtbau-Colloquium Landshut, Deutschland, 8./9. März 2017

 

Roth, M.; Wellnitz, J.; Takla, M.; Burger, U.: Comparable Theory with supporting structures in mechanics - Using optical measurements to test different scalings without dependence to the model, 5. Tagung Innovation Messtechnik - Innovative Metrology, Wien, Österreich, 11. Mai 2017

 

Miehling, R.; Wellnitz, J.: Ein Beitrag zur Verwendung der Lamé'schen Differentialgleichungen als diskret-integratives Lösungsverfahren bei n-schichtigen, dickwandigen Rotationskörpern, 8. Landshuter Leichtbau-Colloquium Landshut, Deutschland, 8./9. März 2017